Projecte de rehabilitació i millora estructural d’un cobert ramader
El Riel i la Laia de Casa Batlle de la Plana de Montros, a la Vall Fosca, porten aquesta petit projecte de ramaderia bovina. L’explotació és en extensiu i ecològica, formada per unes 40 vaques. Volen millorar les construccions actuals per tal d’augmentar el benestar dels animals i la millora de les condicions de maneig i seguretat en el treball.
L’edificació actual s’utilitza sobretot en les époques de l’any, com l’hivern, que són improductives de farratges i cal alimentar els animals amb farratges suplementaris. També serveix per acollir i acompanyar els parts i moments on els animals requereixen més cures.
Es proposa l’ampliació d’un dels coberts existents per tal de disposar de farratges per a la suplementació i d’una zona adequada per a la seva distribució, sent coberta per tal d’evitar zones obertes a l’aire lliure on es concentrin dejeccions.
Per altra banda, es substitueix un dels murs existents per una estructura de pilars, per tal d’assegurar una major connectivitat entre espais, però sobretot perquè la llum natural i la radiació solar entrin dins del cobert, convertint-lo en un espai molt més agradable.
Amb aquesta infraestructura s’aconsegueix donar compliment a les necessitats de la Laia i el Riel de tenir allotjament per al seu bestiar, així com ordenar l’explotació ramadera i el paisatge i adaptar la distribució farratgera a les necessitats del ramat, en les diferents estacions de l’any.